03.03.10

Esimesed päris võistlussõidud...

Eilsest hakkas ka kohalik Training camp regatta laagris viibijatele, mis kestab reedeni (puuduvate sõitude olemasolul ka laupäevani). Eile peeti mõõdukas (4-6m/s) keerutavas maatuules medalrace distantsil (Start-1-4G-1-Finish) üks proovisõit. Ei olnud see just kõige õnnestunum sõit meile. Lihtsalt liiga palju jama sai korraldatud. Õnneks oli see ainult õppimiseks mõeldud proovisõit. Loodame, et päris sõidud lähevad paremini. Selle võistluse eesmärgiks on pigem hea treening kui võistlus ise. Kui reeglina lubatakse 470 võistlustel kasutada ühte purjekomplekti võistluse jooksul, siis seekordses sailing instructionis oli sees lause: 19.2 There is no limit of number in the sails to use. Seega võetakse seda kõigi poolt pigem katsevõistlusena. Üldjoontes sõidame sõite ikka normaalsel trapetsi distantsil (küll ühe väikese mööndusega)- Start-1-2-3G-2-3-Finish/ Start 1-4G-1-2-3-Finish. Plaanide kohaselt tahetakse pidada 8 sõitu ( täna, omme 3 sõitu päevas ja reedel 2 sõitu). Stardid kell 12.00.

Viimastel päevadel on ilm hakanud natukene nukramaks muutuma. Kui eile oli pilvine ja suhteliselt soe veel, siis täna oli pilt veel nukram (kõige nukram siin oldud aja jooksul üldse)- ladistas vihma (vahepeal tugevamini, siis nõrgemine), temperatuur ca 12 kraadi, nähtavus null ja mis kõige hullem, null tuul. Oehh… no mis me oskame öelda. Ebaõnn (vähemasti alguses tundus nii). Sama muutlik nagu naiste meeleolu, on ka siinne ilm. Minuteid 15 hiljem puhus aga juba stabiilselt 15m/s tuul, mis aina tugevnes. Kui alguses ootasime tuult, siis nyyd tekkis juba väike oht, et tuul osutub sõitmiseks liiga tugevaks ja tuleb jääda taaskord kaldale. Õnneks aeti kõik see mees merele. 49er jõudsid küll stardiliinile, kus neid ootas lipukombinatsioon, mis tähendas, et täna rohkem sõite pole ja võite kaldale minna tagasi. Meie paadiklassil oli kavas kaks sõitu, mis ka ilusa lõpu leidsid. Ja meid tabas taaskord ebaõnn just mõned minutid enne startisignaale. Meie Marutuul sõidab juba oma neljandat täispikka hooaega. Nagu vanad inimesed, pole ka tema enam oma parimas nooruses. Oleme küll selle hooaja hakul enamik jubinaid ja vidinaid välja vahetanud (treeningutel välja paistnud kitsaskohad), aga tuleb välja, et siiski leidub neid varjatud kohti, kuhu silm ei näe. Nimelt täna otsustas soodinurga süsteemilt poomi seest miski puruneda. Aga mis, seda me ei tea? Igaljuhul oli groot pooles poomis. Tegime kiired parandustööd ja jõudsime veel pool minutit peale starti stardiliini yletada ning grupile järgi võtta kui tabas meid taaskord ebaõnn. Ka meie aretus ei kandnud vilja, taaskord oli poomiliik liiga järgi, et sõita. Nii see esimene sõit läks ja finishisse me ei jõudnud. Võtsime vahepeal taaskord groodi maha ja leiutasime midagi paremat, mis õnneks pidas teise sõidu lõpuni vastu. Raske see oli, kuid finiśeerisime kolmandate naistena. Tuul tahtis krüssus nii mõnelgi korral paadi lihtsalt ümber puhuda. Allatuuled seevastu olid vahvad. Mööda lainet alla libistada oli ylimalt „lõbus“… Tulemused homme peale sõite kui juba tulemusi saab arvestatavaks pidada.
Ex näis, mis meid homme üllatab :)

See mägi ja seda mäge kokku ajav kopp ei ole niisma ilustamiseks. Tegemist on meie jaoks väga olulise tööga. Nimelt keegi tark ja purjetajatega arvestav inimene tellis kopa ja kallurautod seda muda ja ila kokku ajama ja minema tassima, mis meie rannajoont ilmestas. Kaks päeva kestnud tööd on tänaseks vilja kandnud ja rand näeb välja sama puhtana kui Pärnu rand suvel. Au igaljuhul!