05.06.10

Maailma Karika-5 etapi, Delta Lloyd Regatti, kokkuvõte

Möödunud on pea nädal võistluse lõpust. Oleme jõudnud järjega koju, puhanud tiba, näinud tublisti vaeva treeningutega ja oleme tegelenud ka paadi parema väljanägemisega. Nüüd siis tuleb lõpuks meiepoolne kokkuvõte võistlusest.

Kõigepealt veelkord tänud toetajatele, kes viimase hetkel meile abikäe ulatasid ja meil võistlusele võimaldasid minna. Sõitude kohatadeks olid 26 31 28 10 22 36 12 15 19 33 OCS( valestart), mis andis meile kokku 26 koha. Ise sellega rahule ei jäänud, aga arvestades sealseid keerulisi ilmastikuolusid ja ka minu (Elise) käetraumat, siis võisime tiba mööndusi anda. Asjad pole hullud, järgmine võistlus ehk paremini ja käsi tervem.

Ilmastikuoludest saime kõike: nii tuulevaikust kui tormi, päikest ja vihma, sooja ja külma ilma. Ilma ei jäänud me seekord millestki. Naguüldjuhul tavaks saanud, siis enne võistlust väga ilusad ja soojad ilmad. Ideaalsed purjetamiseks, võistluse ajal mingi jama (kas siis kehv ilm, tuult liiga vähe või palju) ja viimasel päeval (pakkimise päeval) vihm.

Võistluse plussideks võib pidada tuulise ilmaga häid sõite. See näitab, et trimm ja purjestus on õigel teel. Endalegi üllatuseks nii head kohad. Aga ükskord pidid ka need tulema hakkama. Ei saa ainult ühes tuules hea olla. Tuleb hoida kõrget keskmist iga ilmaga. Teiseks allatuul. See on meil alati väga hea olnud ja nii oli ka seekord võitsime sellega kümneid kohti. Meil ei ole vahet, kas tugev või nõrk tuul, suur laine või väike laine. Hetke vajame kohanemiseks ja asi on selge. Sõidu ajal saab vastavalt lisateguritele tehnikat muuta, kui vajadust. Oleme ühed parimad allatuules!

Seekordsed vead võtame lühidalt kokku, ei hakka pikalt lahti kirjutama. Stardid, krüssu (vastutuule) taktika ja trimmimine pidevalt ning äkiliselt muutuvatele oludele. Sellele viimasele saime ka vastuse seekord. Järgmine kord proovime parandada ennast.

Kadu selle reisiga paadi juures oli fokastopperi mittetöötamine, grootboomi pragunemine (mis vajas väljavahetamist) ja mõned pisemad kaod näiteks otsaede purunemine või kulumine. Asjad said parandatud ja vahetatud. Õnneks seekord need purunemised meil võistlustulemuses tunda ei andnud.

Nagu Hollandis kombeks, erinesid nad seekordki teistest Maailma Karika etappide korralduse poolepealt. Kui tavaliselt saadetakse merele 470 mehed ja naised samaaegselt, siis seal võistlesid mehed hommikupoolikul ja naised pealelõunat ja õhtul. Siis kui mehed lõpetasid oma sõidud, saime meie alles startida. Tihti oli ka nende pärast edasilükkamist, mis tähendas tundidega ootamist. Seepärast venisid ka meie päevad väga pikale. Mõni õhtu jõudsime kaldale alles pool 9. Teine erinevus oli veel. Üldiselt saadetakse viimasel päeval merele iga klassi 10 parimat Medal Race´i sõitma ja ülejäänud ootavad kaldal. Seal aga sõitis TOP-10 oma sõidu eelviimasel õhtul ja ülejäänud aeti viimane päev oma Last Race´i sõitma.

Parimad Delta Lloyd Regattal olid:

1. ITA Giulia Conti, Giovanna Micol 2 1DNF 15 16 2 1 4 1 4
2. NED Lisa Westerhof, Lobke Berkhout 15 6 1 17 BFD 1 6 1 4 12
3. FRA Ingrid Petitjean, Nadege Douroux 17 7 6 8 23 10 4 3 13 7

Edasised plaaanid näevad ette treenimist Pärnus. Ees ootavad tõsised treeningnädalad raskete treenigutega. Aga enne seda on meil mõned vabad päevad, kus veedame aega Eesti erinevates paikades. Lõuna-Eesti, südamega Tartu ja Põhja-Eesti, südamega Tallinn. Liikumist on palju..jõuab mitmesse kohta nende mõne päevaga. Ja loomulikult mahub nende päevade sisse ka Pärnus puhkamine.

Lisaks oma paadiga, 470-ga, sõitmisele võtame osa suurte jahtide võistlustest ja lõbureisidest Marjaliisa jahtlaev Georgi meeskonnas ja Elise Freya meeskonnas. Seekordse Eestis oleku aja sisse mahuvad nii kolmapäevaringid Pärnus kui ka tiba pikem sõit Pärnu lahel – Sorgu Regatt. Need on head vaheldused võistluspurjetamisele. Seltskond on hea ja eesmärgid teised.

Järgmiseks võistluseks on Kieli Nädal 18-23 juuni.

Seniks head suve ja ilusaid ilmasid, seekord sooviks ka tuult!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar