16.01.11

Jaanuaritreeningutel Vilagarcias

Eile, 16 jaanuar, tegime 2011. aasta esimesed veetreeningud. Treeningkohaks oleme valinud hetkel Vilagarcia de Arousa, Hispaania, kus plaanime teha kaks treeningsessiooni- ühe jaanaris, teise veebruari alguses. Treeningpartnerid on meil head- paatkonnad: Rootsist(naised) Söderström/Wennergren; Soomest(naised) Lindqwist/Akkola; Saksa mehed Wagner/Bolduan, lisaks neli kohaliku klubi paatkonda.

Tingimused treenimiseks on supper viis pluss. Võib vist öelda, et parimad, mida meie näinud oleme.
On ehitatud sportlassõbralik maja/kompleks, kus ühte hoonesse mahuvad nii elling (nii 49er kui 470 mahuvad täies purjes sisse) kui ka õppeklassid, kuivati, kontorid, toad jne.
Kui algselt elasime neljases toas, kus naabriteks rootlased, siis tänasest oli kohustuslik igale paatkonnale eraldi oma tuba. Meile igal juhul meeldis see mõte. Need rootslased ärkavad juba poole öö ajal üles ja hakkavad toimetama, sel ajal kui meil veel tund äratuseni jääb.

Klubi ees asub laht, mis sobib ideaalselt harjutamaks manöövreid ja tegemaks lühemaid distanstisõite. Tuul on ka siin alati vaiksem (tihti vääga-vääga vaikne). Mida vaikselt saarte vahelt laveerides ookeani poole tüürida, seda tugevamat tuult ja lainet on võimalik saada. Isegi vee soolsus klubi ees lahes on sama mis meil kodus, kuid sõites tund-poolteist avaruste poole, meenub endiselt meelde, et oleme Hispaanias.
Kuna meie treeninguid juhendab Alberto, kes oli treeneriks olümpiamedalistidele 2004. aastal, siis tal on kõik juba täpselt välja mõeldud kuidas meid proovile panna.
Eilse päeva hommikupoolik kujunes üksteise tundma õppimiseks, õhtul lihvisime juba usinasti manöövreid ja pisut ka taktikat.
Tänaseks oli ilmaprognoos palju lubav. Saimegi kõike :) tihedat sadu, tugevat meretuult ja ookeani laineid. Piirdusime küll ühe treeninguga, kuid seda pikem ta oli. Elise iseloomustas treeningut kui vaheldusrikas, kerge (füüsiliselt) ja huvitav (Loe: kõik kõige vastupidisemas tähenduses). Aga kes on ölnudki, et monotoonse tööta heaks purjetajaks saadakse. Loomulikult on suur osa treeningajast planeeritud kiirustestideks ning erinevate trimmide/purjede katsetamiseks.

Homme ootab meid hommikul trimmide ühismõõtmine, seejärel piikkk-piikkk veetreening.

Blogi täieneb taaskord siis kui ajaressurss seda võimaldab, niiet hoidke silm peal!